Tuesday 24 November 2009

Tautra in de bocht!




Zondagmiddag, 22 november 2009, besluit ik het magazijntje wat op te ruimen. Bijna alle glazen potten en flesjes zijn in gebruik genomen voor de produktie van de deli van Gryteselv Fjellgård. Voor de allerlaatste produktie van kerstgelei van bosbessen heb ik nog wat potjes nodig.
Terwijl ik inventariseer hoor ik klaaglijk miauwen onder het raam buiten.
Gaupe en Krekling zijn al een tijdje buiten en meestal willen die weer bij de kachel aan het einde van de middag.
Ik doe de achterdeur open en daar komt een enorme kat naar binnen die meteen kopjes begint te geven.
Even denk ik dat het een vreemde kat is en dan zie ik tot mijn stomme verbazing dat het Tautra is. Goed glanzend in het winterpak en flink zwaar als ik hem optil. In een goede conditie dus.
Dat is bijna ongelooflijk. Begin augustus voor het laatst thuis geweest maar omdat het zo druk was met allerlei bezoek ging hij meteen weer weg. Om vervolgens pas terug te komen in eind november.
Hij is uitgehongerd en eet veel en laat zich op allerei plekken in de kamer en de keuken vallen om vervolgens in diepe slaap te raken.
Hij kan het meteen goed vinden met Gaupe en Krekling die wel geimponeerd zijn door zijn omvang. Wij moeten ook weer een beetje wennen met zo'n enorme kat op schoot.
Het lijkt wel of hij de ruimte in huis weer terug moet vinden want we vinden hem op de gekste plekken gestrekt en in slaap.
Gaupe en Krekling gaan iedere morgen samen met Jan en Myra naar de stal maar Tautra waagt zich maar een paar meter van het huis en wil zo snel mogelijk weer naar binnen.
Hij is erg schuw voor bezoek en verstopt zich dan onder de bank of in de boekenkast. Blijkbaar is hij niet bij mensen geweest in die periode.
We zijn erg blij dat hij weer terug is!

No comments:

Post a Comment